Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Salam hampa semua. Ramai yang dok tanya, vitamin C shaklee sesuai untuk umur berapa? Jom Che Yan tolong jawab. Actually vitamin C shaklee ada dua jenis. satu yang tablet untuk ditelan dan satu lagi jenis Chewable. Jom Che Yan tunjuk yang jenis Chewable sebab yang ni sesuai untuk semua peringkat umur.

Haaa…ni lah vitamin C shaklee yang chewable tu. Rasa dia vanilla lemon. dah la sedap, berkhasiat pulak. Daripada dok kemam gula-gula yang tinggi kandungan gula, lagi baik kemam vitamin C ni. Vitamin C ni 250mg ye.

Untuk menjawab persoalan umur berapa boleh makan vitamin C shaklee, jom Che Yan kongsikan  carta dos minimum dan maksimum vitamin C mengikut umur.

  Dos vitamin C minimum harian mengikut umur.

 

 

Dos vitamin C maksimum harian mengikut umur.

 

So, kalau hampa refer pada carta dos tu maka seawal kanak-kanak dah boleh ambil vitamin C shaklee ni. satu lagi nak habaq bagi kat hampa vitamin C ni sejenis vitamin yang larut air. Dia tak kekal dalam badan. Kalau ada lebihan dari keperluan dalam badan dia akan dikumuhkan melalui air kencing. konsep dia sama macam kita makan makanan, yang tak berguna akan dikumuhkan. kang nanti ada pulak yang kata rugila kalau makan vitamin dan yang lebih mg tu dikumuhkan. Sekarang Che Yan nak tanya, kalau hampa ada lebihan mg vitamin C dan dikumuhkan dan hampa ambil makanan manis berlebihan dan terkumpul dalam darah mana satu jadi pilihan? Tepuk dada tanya kesihatan anda.

Kelebihan Vitamin C Chewable Shaklee

 

 

Manfaat Chewable Vitamin C Shaklee

 

 

So, hampa dah tau kan umur berapa boleh ambil vitamin C shaklee ni? Kalau nak dapatkan chewable vitamin C ni boleh contact Che Yan di www.wasap.my/013-9117607. Kalau hampa nak dapatkan dengan harga yang lebih murah boleh daftar ahli kat sini.