Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Salam semua. Apa habaq? Hari ni Che Yan nak share tentang satu lagi item best dalam shaklee iaitu COQ TROL PLUS. Tapi sebelum tu kita perlu kenal dulu apa itu COQ. Pada asalnya dulu nama dia COQ10. Selepas diformulasi dan ditambah baik dengan manfaat resviratrol mana nama dia pun berubah kepada COQ TROL PLUS.

Apa bagusnya COQ10 ni?

ANTIOKSIDAN

CoQ10 berperanan sebagai antioksidan yang membantu melindungi sel-sel tubuh dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Radikal bebas dapat menyebabkan stress oksidatif yang dapat menyumbang kepada penuaan awal (maksudnya hampa akan nampak lagi tua dari usia) dan berbagai-bagai masalah kesihatan.

MENINGKATKAN TENAGA

CoQ10 memiliki peranan besar dalam proses produksi tenaga dalam sel-sel tubuh, terutama dalam mitokondria. Ini penting untuk kesihatan jantung, otot, dan organ lain yang memerlukan tenaga yang cukup.

MENYOKONG KESIHATAN JANTUNG

CoQ10 sering kali dikaitkan dengan kesihatan jantung. Ini membantu dalam kontraksi otot jantung, menjaga ritma jantung yang sihat, dan membantu melindungi jaringan jantung dari kerosakan oksidatif. Suplemen CoQ10 juga telah digunakan dalam pengubatan beberapa masalah jantung seperti kegagalan jantung.

MENSTABILKAN TEKANAN DARAH

Beberapa penelitian menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 dapat membantu menurunkan tekanan darah, terutama kepada orang yang menderita masalah darah tinggi. Namun, kesannya mungkin bervariasi kepada setiap individu.

BANTU KESIHATAN GIGI DAN GUSI

CoQ10 dapat membantu menjaga kesihatan gusi dan jaringan mulut secara umum kerana sifat anti-inflamasi dan antioksidannya.

BANTU DAYA TAHAN BADAN 

CoQ10 dapat membantu meningkatkan daya tahan badan dan pemulihan setelah latihan berat. Hal ini kerana COQ10 ni macam generator tenaga dalam badan.

KESUBURAN

Beberapa penelitian menunjukkan bahwa CoQ10 dapat memberikan kesan positif pada kualiti sperma kepada lelaki dan kesihatan sel telur pada wanita, yang dapat meningkatkan peluang keberhasilan reproduksi.

KESIHATAN KULIT

Sebagai antioksidan, CoQ10 dapat membantu melindungi kulit dari kerosakan akibat terdedah dengan sinar matahari dan radikal bebas. Beberapa produk perawatan kulit juga mengandung CoQ10 untuk membantu mengurangkan tanda-tanda penuaan kulit.

MENSTABILKAN GULA DALAM DARAH

Beberapa penelitian menunjukkan bahwa CoQ10 dapat membantu mengatur kadar gula darah dan meningkatkan sensitiviti insulin pada individu yang menghidap diabetis type 2.

APA X-FACTOR COQ TROL PLUS SHAKLEE?

  • CoQ Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg CoQ10.
  • Tambahan 2 mg Resveratrol dan 5 mg Tokoferol.
  • Coq-Trol Plus juga dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun untuk penyerapan optimum di dalam tubuh.
  • Bebas gluten.

 

Jadi kalau hampa nak dapatkan COQ TROL PLUS SHAKLEE jangan lupa hubungi Che Yan di www.wasap.my/013-9117607.