Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

GLA COMPLEX KEMBALIKAN KESTABILAN PERIOD YANG TAK TERATUR AKIBAT KESAN PENGAMBILAN SUNTIKAN  DEPO.

Kisah kali ini berkaitan dengan Puan Jumaati yang terkesan dengan pengambilan suntikan depo untuk merancang kehamilan. Jom kita ikuti kisahnya.

*****

Sepanjang usia perkahwinan selama 7 tahun, Alhamdulillah Akak dikurniakan 3 Rorang cahaya mata secara berturut2 setiap tahun dalam usia lewat 30an.

Selepas melahirkan anak ketiga, seperti biasalah mendengar nasihat doktor dan nurse supaya mengambil perancang memandangkan setiap tahun bersalin, tak baik untuk kesihatan Akak. Katanya……

Kalau ikutkan tak nak ambil apa2 pun perancang, sebab rasanya boleh nak merancang sendiri… tapi itulah nanti kata tak dengar nasihat pakar kan? Jadi Akak decide juga ambil suntikan Depo Provera yang sangat berkesan untuk mencegah kehamilan. Katanya….

Walau bagaimanapun, Akak tak ambil pun suntikan itu di klinik kesihatan sebab tak mahu terikat dengan apa-apa perjanjian. Maklumlah diorang memang pantau  mereka yang mengambil suntikan itu, siap ada buku macam buku merah tu. Makanya Akak pun ambil suntikan perancang itu di klinik swasta sahaja.

Namun kesan selepas pengambilan suntikan Depo ini mengakibatkan period Akak jadi sangat tidak teratur! Untuk pengetahuan semua.. Akak memang tidak pernah mengalami masalah period  sebelum kawin mahupun selepas berkahwin.

Tetapi sejak Akak ambik suntikan perancang ini, period menjadi tidak teratur. Doktor kata itu normal bagi semua orang yang ambik suntikan itu.

Walau doktor kata itu normal, tapi pada Akak ia sangat tidak normal. Akak jadi sangat leceh bila period kita menjadi sangat lama, atau sekejap ada sekejap tak ada. Dah menjadi kerja nak kena kira  berapa hari dah period sebab nak kena tentukan sama ada period atau istihadah.

Bila terjadinya begitu yang Akak rasa sangat menyusahkan, apatah lagi bila time berpuasa kita pun jadi was2 ni period ke istihadah. Akak pun decide balik, selepas 3 kali suntikan, Akak berhenti untuk tidak ambil suntikan itu lagi.

Untuk menjadikan kembali period dalam keadaan teratur, hormon lebih stabil, Akak pun mula amalkan makan GLA 2 biji sebelum tidur setiap hari. Alhamdulillah tak sampai sebotol Akak makan GLA ni, period Akak menjadi normal dan teratur.

Akak dah tak perlu lagi untuk kira balik berapa hari dah period atau lewat period atau terlalu lama tempoh period tu. Syukur Alhamdulillah, period kembali on time dan mengikut cycle yang sepatutnya.

Bila period kembali normal, hormon pun kembali subur. So memang senanglah rupanya nak hamil kembali. Cuma rezeki tak berpihak pada Akak bila setiap kali mengandung selepas anak ketiga itu, Akak keguguran sebanyak dua kali.

Kerana keguguran itu juga, Akak punye period kembali tidak  teratur selepas tempoh berpantang keguguran. Dan setiap kali itu, Akak memang amalkan makan GLA untuk memastikan period Akak kembali normal.

Syukur setiap kali lepas makan GLA, period kembali on time. So pada Akak, memang Akak sangat sangat rekomen untuk mereka yang ada masalah period yang tidak betul, tidak teratur atau senggugut disebabkan period supaya ambillah GLA ni.

Akak pasti korang takkan menyesal. GLA adalah pil hormon terbaik dari Shaklee yang takkan mengecewakan korang semua!!

Terima kasih Shaklee.

Terima kasih Supermom Shaklee Story!

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607