Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Assalamualaikum. Apa habaq semua. Hari ni Che Yan nak cerita berkaitan vitamin C. Macam-macam orang buat andaian terhadap vitamin C. So, hari ni Che Yan nak bagitau apakah yang harus anda tahu tentang vitamin C.

Vitamin C dianggap sebagai vitamin serba boleh kerana senarai manfaatnya yang mengagumkan. Di sini Che Yan nak memberikan jawapan terhadap soalan-soalan yang mungkin ditanya mengenai vitamin “all rounder”  ni untuk menyokong kesihatan badan.

Jom kita tengok Q & A yang sering dipersoalkan berkaitan vitamin C.

Soalan 1

Adakah lebih baik mengambil dos vitamin C yang lebih tinggi pada satu masa atau mengambil dose vitamin C yang kecil sepanjang hari?

Jawapan 1

Vitamin C tidak dihasilkan oleh badan oleh itu kita perlu menambah vitamin penting ini melalui diet walaupun anda mengambil kuantiti vitamin C yang tinggi badan anda hanya boleh menyerap apa yang diperlukan dan membuangnya jika berlebihan. Pilihan untuk mengambil vitamin C melalui sustain release sistem dimana 100 mg vitamin C dilepaskan setiap jam sepanjang 5 jam bagi memastikan penyerapan maksimum pada badan. Warga emas dan mereka yang merasa tidak sihat mungkin memerlukan rangsangan tambahan vitamin C bagi perlindungan tambahan.

Soalan 2

Saya makan makanan sihat termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran perlukah saya mengambil vitamin C?

Jawapan 2

Kandungan vitamin C dalam buahan dan sayuran mungkin berbeza-beza terutamanya selepas membasuh memotong dan memasak untuk mendapatkan 500 mg vitamin C anda perlu makan buah oren sebanyak 7.5  biji oren atau enam cawan brokoli atau 119 batang lobak merah. Mau jadi vegetarian la kita. Itu baru nak dapatkan khasiat vitamin C, belum vitamin-vitamin lain lagi.  Adalah mustahil untuk mencapainya dalam diet. Hal ini kerana pengambilan sayuran dan buahan sebanyak itu akan melibatkan kos yang tinggi. Selain itu sebagai manusia normal, kita tidak mampu untuk menelan buah dan sayuran sebanyak itu setiap hari semata-mata untuk mendapatkan khasiat vitamin C. Cara bijak adalah dengan mengambil dari suplemen seperti sustain release vitamin C Plus. Selain selamat semulajadi dan berkesan ia hanya melibatkan kos  55 sen sahaja setiap biji.

Soalan 3

Saya mempunyai gastrik saya dengar bahawa pesakit gastrik tidak digalakkan untuk mengambil suplemen vitamin C?

Jawapan 3

Ini adalah salah tanggapan. Terdapat pelbagai sumber supplemen vitamin C yang diperbuat daripada bahan-bahan yang tidak akan menyebabkan sakit gastrik. Pilihan yang tepat ialah sustain release  vit C Plus dari Shaklee kerana sumber vitamin C nya diekstrak dari jagung yang sangat mesra perut.

Soalan 4

Berapa banyak vitamin C yang perlu saya makan setiap hari?

Jawapan 4

Kajian yang dijalankan oleh institut perubatan yang menunjukkan bahawa pengambilan vitamin C yang tinggi mempunyai risiko ketoksikan yang rendah dan kesan buruk telah dilaporkan apabila penggunaan harian adalah 3000 mg per hari. Kementerian kesihatan Malaysia telah menggariskan pengambilan vitamin C maksimum kepada 2000 mg sehari.

Soalan 5

Sustain release vitamin C Shaklee mempunyai komponen yang dipanggil bioflavanoid. Apa tu?

Jawapan

Bioflavanoid ialah antioksidan yang hanya terdapat dalam tumbuhan dan buah sitrus. Bioflavanoid bekerja secara gabungan dengan vitamin C untuk meningkatkan penyerapan dan penggunaannya sebagai contoh anda boleh menjumpai bioflavonoid dalam pulpa dan sabut putih yang terdapat di tengah buah sitrus ada yang berasa pahit dan kenyal dan biasanya ia dibuang. Shaklee menggunakan bioflavonoid daripada buah sitrus untuk memberikan kebaikan menyeluruh bagi setiap tablet vitamin C yang diambil.

Kesihatan yang baik bermula dengan c

Mengapa sustain release vitamin C Plus semulajadi jadi pilihan Che Yan ?

  • mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500 mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurangkan pembaziran ini bersamaan dengan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam
  • diperkayakan dengan 120 mg bioflavonoids sitrus untuk meningkatkan keberkesanannya
  • produk semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607