Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

SOALAN LAZIM TENTANG VITAMIN C

Jom hari ni Che Yan kongsikan Q&A berkaitan vitamin C.

SAYA MAKAN MAKANAN SIHAT TERMASUK BUAH-BUAHAN DAN SAYURAN. PERLUKAH SAYA MAKAN VITAMIN C?

Kandungan vitamin C dalam buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin berbeza-beza, terutamanya selepas membasuh, memotong dan memasak. Untuk mendapatkan 500mg vitamin C, anda perlu makan buah oren sebanyak 7.5biji, 6 cawan brokoli, atau 119 batang lobak merah. Adalah mustahil untuk mencapainya dalam diet harian kerana kos yang tinggi. Cara bijak adalah dengan mengambil melalui suplemen. Sustained Release Vita-C Plus hanya memberikan kos 40 sen sahaja setiap biji.

ADAKAH LEBIH BAIK MENGAMBIL DOS VITAMIN C YANG LEBIH TINGGI PADA SATU MASA ATAU MENGAMBIL DOS VITAMIN C YANG KECIL SEPANJANG HARI?

Vitamin C tidak dihasilkan oleh badan, oleh itu kita perlu menambah vitamin penting ini melalui diet. Walaupun anda mengambil kuantiti vitamin C yang tinggi, badan hanya boleh menyerap apa yang diperlukan dan membuangnya jika berlebihan.

Pilihan untuk mengambil vitamin C melalui Sustained Release Vita-C Plus dimana 100mg vitaminC dilepaskan setiap jam, sepanjang lima jam bagi memastikan penyerapan maksimum pada badan. Warga emas dan mereka yang merasa tidak sihat, mungkin memerlukan ransangan tambahan vitamin C bagi perlindungan tambahan.

SHAKLEE SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS MEMPUNYAI KOMPONEN YANG DIPANGGIL BIOFLAVONOID. APAKAH ITU BIOFLAVONOID?

Bioflavonoid adalah antioksidan yang hanya terdapat dalam tumbuhan dan buah sitrus. Mereka bekerja secara gabungan dengan vitamin C untuk meningkatkan penyerapan dan penggunannya. Sebagai contoh, anda boleh menjumpai bioflavonoid dalam pulpa dan sabut putih yang terdapat di tengah buah sitrus. Ada yang berasa pahit dan kenyal dan biasanya ia dibuang. Di Shaklee, kami menggunakan bioflavonoid daripada buah sitrus, memberi anda kebaikan menyeluruh yang terdapat dalam setiap tablet yang mudah ini.

BERAPA BANYAK VITAMIN C YANG PERLU SAYA MAKAN SETIAP HARI?

Kajian yang dijalankan oleh Institut Perubatan (IOM) menunjukkan bahawa pengambilan vitamin C yang tinggi mempunyai risiko ketoksikan rendah dan kesan buruk telah dilaporkan apabila penggunaan harian adalah 3000mg/hari. Kementerian Kesihatan Malaysia telah menggariskan pengambilan vitamin C maksimum adalah 2000mg/ hari.

SAYA MEMPUNYAI GASTRIK. SAYA DENGAR BAHAWA PESAKIT GASTRIK TIDAK DIGALAKKAN UNTUK MENGAMBIL SUPLEMEN VITAMIN C.

Ini adalah tanggapan yang salah. Terdapat pelbagai sumber suplemen vitamin C yang diperbuat daripada bahan-bahan yang tidak akan menyebabkan sakit gastrik. Pilih vitamin C yang diekstrak dari jagung yang lembut serta sensitif pada perut.

Jom dapatkan vitamin C shaklee dari Che Yan

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607