Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

BERPUASA DENGAN  ESP SHAKLEE

Dah masuk rejab ni. Tak lama Ramadan bakal menjelang. Eh! Sebelum Ramadan lagi dah ramai kan yang dah mula berpuasa sunat. So, hari ni Che Yan nak ceritakan sebab bestnya kita berpuasa dengan ESP shaklee.

Energizing Soy Protein (ESP) diperbuat daripada 100% non-GMO soy protien yang lengkap dengan 9 asid amino yang diperlukan (essential). Ia membantu membekalkan bertenaga sepanjang hari. ESP yang mempunyai  glycemic Index  (GI) yang rendah iaitu 39 membantu kenyang lebih lama dan memberikan tenaga yang berpanjangan ketika berpuasa. GI yang rendah menyebabkan paras glukosa dicerna dari karbonhidrat dengan kadar yang perlahan menyebabkan kita mempunyai tenaga yang lebih lama.

Pengambilan makanan berprotein tinggi di waktu sahur juga  membantu mengurangkan rasa lapar kerana kadar pencernaan dan penyerapan protein adalah lebih lama berbanding makanan tinggi karbohidrat.

Sumber protein yang baik juga akan membantu menyerap kolesterol, mencantikkan kulit serta menganjalkannya. Hai… dah la rasa kenyang lama, kulit pun cantik dalam masa yang sama. Best kan!

Bagi ibu menyusu pulak minum esp ni macam satu bonus. Gabungan kalsium dan protien di dalam ESP menjadi makanan tambahan untuk penghasilan utama susu ibu yang dapat diberikan kepada si manja kesayangan anda sepanjang bulan ramadhan.

ESP juga murupa milk booster bagi ibu yang sedang menyusu bayi selain amat sesuai untuk ibu mengadung dan berpantang.

Jom tengok video ni kejap.

Jom Che Yan share jugak tips terbaik amalkan ESP.

3 Tips Terbaik Amalkan Energizing Soy Protein

  • Elakkan bancuh ESP dengan air panas, air berkafein seperti kopi, nescafe dan teh.
  • Jangan minum bersama air berkarbonat sebab boleh memusnahkan zat.
  • Bancuh ESP gunakan shaker atau tumbler. Mudah sikit nak sebatikan daripada gunakan sudu.

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607