Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Salam semua. Hari ni Che Yan nak rungkaikan satu persoalan. Selalunya orang akan tanya Che yan apa beza ESP dan Cinch kalau nak kurus dan turun berat badan? Jom Che Yan ceritakan perbezaan dua jenis protien dari shaklee ni.

ESP

Untuk kurus dan turunkan berat badan, protein memainkan peranan yang penting kerana proses pembakaran lemak memerlukan protein dan karbohidrat. So, sekiranya tak cukup protein, bukan lemak yang dibakar, tapi kita bakal kehilangan jisim otot.

Otot penting tau untuk nak dapatkan shape yang cantik. Mana nak cun kalau kurus sebab tak makan nasi tapi otot-otot menggeleber kan?

Selain daripada tindakan protin untuk pembakaran lemak tadi, istimewanya ESP ni ialah kandungan indeks glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 sahaja.

Bila GI rendah, kita akan rasa kenyang dalam tempoh yang lama kerana pembebasan gula dalam tempoh yang perlahan.

Jadi breakfast dengan ESP memang berupaya untuk buat kita lebih kenyang tanpa perlu nak makan makanan berat macam roti canai atau nasi lemak.

Tapi perlu diingat ESP bukan meal replacement! Sebab ESP tidak cukup kandungan vitamin dan nutrisi sebagai pengganti satu hidangan makanan (hanya ada sebahagian vitamin B, kalsium dan beberapa mineral lain)

CINCH

Cinch Shake pula boleh dijadikan ‘meal replacement’ dan memang merupakan sebahagian dari program diet sihat shaklee.

Maknanya bila tiba waktu makan, boleh gantikan Cinch Shake dan boleh elakkan makan nasi sebab setiap hidangan Cinch Shake menyumbang sebanyak kira-kira :

270 kalori
35 gram karbohidrat
24 gram protein
3 gram lemak
6 gram serat makanan larut

Satu hidangan cinch shake dah lengkap seperti 1 hidangan nasi dan lauk.

Satu lagi yang best tentang Cinch shake, ianya diperkaya dengan LEUCINE. Apa kepentingan leucine untuk kurus?

Fungsi utama leucine adalah mengekalkan otot semasa berdiet. Apabila otot kekal, metabolisme kita tinggi. Maka kita boleh kekalkan berat badan sebab otot sentiasa bekerja untuk membakar lemak.

Kalau otot hilang, nak bakar lemak dengan apa?

Kehilangan otot adalah salah satu sebab terjadinya kesan yoyo. Turun berat badan tapi lepas tu cepat je nak naik balik. Lepas tu kita usahalah semula nak kurus, penat la kan asyik dok buat perkara yang sama.

Kalau sesiapa yang sudah pernah merasai kesan ESP atau cinch shake dalam urusan pengurusan berat badan pasti tidak mahu lagi tinggalkan sumber protein terbaik ini.

 

Terdapat juga individu yang merasa pelik apabila konsisten dengan ESP atau cinch shake kerana berat mereka tidak turun tetapi baju dan seluar terasa longgar. Hal ini kerana sumber protein yang cukup akan membina otot. Untuk pengetahuan semua saiz otot dan lemak adalah berbeza walaupun mempunyai berat yang sama

Jadi Che Yan harap perkongsian kali ini dapat memberi sedikit input berkaitan perbezaan ESP dan CINCH SHAKE untuk sesiapa yang nak menguruskan berat badan.

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607