Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

MUDAHNYA BERPUASA DENGAN SET PUASA SHAKLEE

Jom kita ikuti kisah Puan Huwaida yang berjaya puasa penuh dalam keadaan hamil. Mungkin kisah beliau boleh kita kongsi bersama untuk sama-sama duplikasi kaedah berpuasa tanpa rasa letih.

******

Solat perlu diganti dengan solat. Puasa boleh diganti dengan pembayaran fidyah. Walaupun amalan berpuasa mempunyai rukhsah yang lebih ringan berbanding solat, saya, Huwaida memilih untuk melakukan yang terbaik semasa berpuasa.

Sepanjang tiga tahun berturut-turut, saya diberi sedikit ujian pada bulan puasa. Pada bulan Ramadan tahun 2018, saya diuji dengan adanya alahan mengandung. Terasa betul-betul teruji setiap pagi dan setiap kali mahu memasak untuk berbuka. Tapi, alhamdulillah, makanan berbuka tak perlu dibeli di bazar sepanjang berpuasa. Satu kejayaan buat saya.

Pada Ramadan tahun 2019, saya terpaksa berpuasa sambil menyusu penuh anak yang baru berusia 3 bulan. Pada tahun itu, saya juga berjaya memasak makanan berbuka untuk keluarga sepanjang Ramadan.

Pada tahun ini, Ramadan 2020, saya diuji untuk berpuasa dalam keadaan saya mendapat alahan mengandung dan masih menyusu anak. Dua keadaan ini pada mulanya agak mudah bagi saya. Tapi malangnya pada hari ke-21 saya berpuasa, saya mendapat gejala keracunan makanan.

Saya muntah dan cirit-birit lebih 3 kali. Memang tak boleh dan tak berdaya nak kekalkan rekod “Ramadan Tanpa Bazar” saya untuk hari ke-21 ni. Tapi, alhamdulillah, saya masih berupaya berpuasa dan uruskan anak-anak.

Bila berbuka, memang tak boleh langsung nak telan nasi. Saya minum air dan buah. Sahur esoknya pun saya hanya mampu telan 2 hingga 3 suap nasi. Keadaan berterusan sampai hari ke-24 berpuasa. Saya tak mampu menelan makanan pejal seperti nasi lebih pada 3 suapan, tapi alhamdulillah, dah boleh memasak untuk berbuka dan sahur.

Bayangkan, sahur begitu, berbuka juga begitu. Dengan keadaan saya masih perlu menyusu anak dan keletihan dengan alahan mengandung. Fuh! Jadi, dari mana saya dapat tenaga untuk berpuasa?

Ya, saya dapat tenaga untuk berpuasa dengan set puasa Shaklee. Untung rasanya, bila saya tak boleh makan makanan pejal secukupnya, tapi masih boleh minum ESP (Energizing Soy Protein) yang mempunyai glisemik indeks yang rendah. Jadi, boleh kenyang lama.

Saya juga mengambil minuman isotonik, Performance Drink supaya badan tidak terhidrasi. Rugi sangat bila boleh usahakan untuk berpuasa tapi tak usahakan betul-betul. Selepas bulan Ramadan boleh usahakan untuk berpuasa sunat pula.

Bagi yang mahu dapatkan sokongan untuk berpuasa, marilah cuba set puasa Shaklee ni. Sangat berbaloi. Walaupun berpuasa, badan tak lemau nak bekerja seperti hari-hari biasa.

Terima kasih Shaklee.
Terima Kasih Supermom Shaklee Story!

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607