Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Apabila sebut tentang bawang putih mesti orang akan fikir tentang baunya yang agak kurang menyenangkan. Jarang sekali orang mengambil tahu tentang manfaat bawang putih. Hari ini Che Yan akan kongsikan manfaat bawang putih kepada sistem imun kita.

Bawang putih telah digunakan dalam makanan dan ubatan selama beribu-ribu tahun untuk meningkatkan sistem imun dan mencegah jangkitan. Dikenali dengan ciri-ciri antibakteria dan antioksidannya, ramai orang mencari bawang yang mempunyai pelbagai rasa dan sihat ini untuk meningkatkan kesejahteraan umum mereka.

Sistem Imun yang Lemah Menyebabkan
Masalah tidur, sering selesema, batuk atau demam, sering berasa letih, penyembuhan luka yang perlahan, sembelit atau cirit-birit.

Bawang Putih Mengandungi Sebatian Hebat yang Dipanggil Allicin. Allicin memberikan bawang putih bau tersendiri apabila ia dipotong atau dihancurkan. Komponen aktif ini penting kerana ia:

  • Memberi bawang putih sifat antibakteria dan antimikrobialnya dengan merangsang sistem imun badan dengan menggalakkan
    aktiviti sel darah putih.
  • Menghalang pertumbuhah dan aktiviti mikrob.
  • Mengandungi sifat anti-radang yang kuat dengan mengurangkan pengeluaran sitokin, bahan yang menyebabkan keradangan.
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit dan mengurangkan selesema biasa menjadi teruk dengan memperbaiki fungsi sel T dan sel NK, kedua-dua sel yang penting untuk memerangi dan membunuh patogen. Jadikan bawang putih sebagai bahan ruji dalam diet anda!

Jom lihat cara menggunakan bawang putih untuk manfaat badan anda.

Tambah pada Sayuran, Sos dan Stew

Bawang putih mentah segar memberikan manfaat kesihatan yang paling baik. Masukkan bawang putih yang dicincang apabila anda menumis bayam, kale atau brokoli atau apabila anda menyediakan sos atau stew untuk meningkatkan rasa.

Tambah Pada Kuah Salad Anda

Buat kuah salad anda sendiri dengan memasukkan bawang putih segar ke dalam ramuan atau masukkan bawang putih hancur ke cuka balsamic atau kuah Caesar.

Tambah Suplemen Bawang putih ke dalam Diet

Anda Tidak boleh tahan rasa bawang putih mentah? Beralih kepada suplemen di mana ia memberi manfaat bawang putih mentah segar kepada anda tanpa rasa bawang putih!

Pastikan sistem pertahanan badan anda sihat dan kuat dengan menambahkan bawang putih ke dalam diet anda.

  • Formulasi tersendiri Shaklee yang membekal manfaat kesihatan bawang putih.
  • Kurang bau.
  • Tiada bau dan rasa kesan bawang putih yang tidak menyenangkan.
  • Bergabung dengan rosemary untuk membekalkan perlindungan antioksidan.

 

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607