Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Masalah obesiti dalam kalangan masyarakat Malaysia semakin hari semakin meningkat. Individu yang mengalami obesiti seringkali berhadapan dengan masalah kesukaran untuk berjalan, kesukaran dalam mendapatkan saiz baju dan lebih menyedihkan sukar untuk duduk dengan selesa ditempat duduk dalam bas atau kapal terbang.

Obesiti kritikal mempunyi BMI 40-45 ( berat badan ideal). Masalah obesiti juga akan merendahkan sistem imun badan dan seterusnya meningkatkan risiko pelbagai penyakit antaranya :

1. NYANYUK

Individu yang mengalami masalah obesiti akan mempunyai risiko yang tinggi mengalami nyanyuk dan kerosakan otak. Kajian menunjukkan obesiti akan menyebabkan kurangnya sel otak sebanyak 8% berbanding individu yang mempunyai berar badan ideal.

2. KANSER

Berlebihan berat badan atau obesiti akan mengudang beberapa jenis kanser seperti endometriosis, payudara, kolorektral dan lain-lain. Antara sebab individu obesiti terdedah dengan kanser ialah sel lemak akan mengeluarkan estrogen yang akan meningkatkan pembahagian sel. Semakin pantas sel membahagi semakin tinggi kebarangkalian kesalahan random genetik berlaku yang akan mengarah kepada pembentukan abnormal sel ataupun sel kanser.

3. KENCING MANIS

Individu yang obesiti mempunyai 2 kali ganda risiko untuk menhidap penyakit kencing manis. Obesiti dikaitkan dengan peningkatan asid lemak bebas yang menggangu fungsi insulin.

3. SAKIT JANTUNG

Obesiti juga adalah penyubang kepada penyakit jantung koronari yang boleh membawa kepada serangan jantung. Obesiti akan meningkatkan kolestrol dalam darah dan secara tidak langsung akan mengakibatkan peningkatan tekanan darah.

4. OSTEOARTRITIS

Membawa badan yang mempunya berat badan yang berlebihan akan memberi tekanan kepada sendi, lutut dan bahagian belakang. Keadaan ini akan mengganggu tulang rawan dan seterusnya menjadi penyebab kepada osteoartritis.

5. ANGIN AHMAR @ STROK

Banyak kajian yang menunjukkan  perkaitan antara obesiti dengan  penyakit strok. Peningkatan 1 unit BMI akan meningkatkan 6% risiko terkena strok.

6. ALERGIK

Masalah obesiti akan melemahkan sistem imun badan. Kelemahan sistem imun akan membawa kepada masalah alergik.

Masalah kegemukan atau obesiti sememangnya mengundang pelbagai masalah kesihatan. Namun Che Yan  mempunyai cara untuk memastikan berat badan terkawal.

Che Yan telah pun menjalani satu program bersama Akademi Kurus Bersama Abang Teddy a.k.a AKBAT. Kami bergerak secara berjemaah secara online untuk memastikan misi kurus sihat berjaya. Dengan kaedah bakar, buang dan bina membolehkan kami semua berjaya mendapatkan berat badan yang ideal dan menambah kualiti kesihatan  kami.

Berikut merupakan nutrisi tambahan yang Che Yan sendiri amalkan untuk membantu proses menurunkan berat badan. Proses detoksifikasi menggunakan makanan tambahan ini memastikan nutrisi dalam badan mencukupi dalam proses menurunkan berat badan. Sekiranya anda ingin menyertai akademi bersama, anda boleh hubungi Che Yan.

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607