Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

TIPS PENJAGAAN WAJAH

Memandangkan Che Yan pernah mengalami alergik yang amat teruk, hari ni Che Yan nak kongsi tips penjagaan wajah dengan rakan-rakan pembaca sekalian.

1. BUANG SEL KULIT MATI

Kita mestilah sentiasa memastikan sel kulit mati dibuang. Satu kaedah yang dinamakan “exfoliate” perlu dilakukan 2-3 kali seminggu untuk meningkatkan tekstur wajah dan mengurangkan kedutan dan garis halus. Namun, elakkan penggunaan skrub yang mengandungipartikal yang terlalu kasar untuk mengelakkan kerosakan kulit. Selepas proses “exfoliate” pastikan kulit dilindungi dengan pelindung matahari untuk mengelakkan timbulnya tompok gelap.

2. PASTIKAN KULIT SENTIASA LEMBAP.

Penjagaan wajah yang baik ialah memastikan kelembapan wajah. Kulit wajah yang lembap akan sentiasa kelihatan lembut dan licin. Selain itu, kelembapan yang cukup juga mampu mengelakkan kulit menjadi terlalu kering, menggelupas dan akan mengurangkan penampakan garis halus dan kedutan.

3. PENGGUNAAN PELINDUNG SINAR MATAHARI

Kita mestilah menggunakan pelindung matahari kerana radiasi dari UVA boleh mrosakkkan tektur kulit. walau pun kita berada seharian dalam rumah, kita masih perlu memakai pelindungan UV kerana radiasi UV tetap boleh menembusi kaca tingkap rumah kita. Elakkan terdedah dengan cahaya matahari dari pukul 10 pagi hingga 4 petang tanpa pelindung matahari. Pakai pelindung matahari 20 minit sebelum  terdedah dengan cahaya matahari.

4. Tingkatkan PENGAMBILAN FIBER

Pengambilan fiber yang mencukupi membantu sistem penghadaman membuang toksin dalam badan. Tubuh yang tiada atau kurang toksin akan menzahirkan kulit yang cantik dan mengurangkan kemunculan jerawat.

5. DIET YANG SIHAT.

Elakkan daripada mengambil minuman berakohol dan kafin. Minuman ini bersifat diuretik yang akan menyebabkan kulit menjadi kering dan secara tidak langsung meningkatkan kemunculan kedutan.

6. JAGA KESELURUHAN ANGGOTA BADAN

Kita seringkali menumpukan bahagian wajah untuk penjagaan. Namun, bahagian badan yang lain turut memerlukan penjagaan. Gunakan produk yang bersesuaian untuk bahagian badan yang lain agar kulit dibahagian badan yang lain tidak ketara perbezaannya dari kulit muka.

7. MINUM SECUKUPNYA

Pengambilan air yang cukup amat penting untuk memastikan kulit sentiasa lembut dan anjal. Air dapat mengeluarkan toksin dalam badan melalui urin dan perpeluhan. Keadaan ini akan membantu kulit kelihatan lebih sihat.

8. BERHENTI MEROKOK

Bahan kimia yang terdapat dalam rokok akan menyebabkan kulit menjadi kering dan kedutan lebih awal muncul. Perokok juga cenderung untuk mempunya wajah yang kusam dan kekuningan. Nak cantik jangan merokok.

9. AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT.

Senaman dan tidur yang mencukupi akan memperbaiki sistem metabolisma kulit agar dapat melambatkan tanda-tanda penuaan. Senaman dan tidur yang cukup juga boleh mengelakkan stress dan  membantu badan dan minda untuk berehat. Keadaan ini akan membantu memperbaiki keadaan kulit sebagai contoh dapat mengurangkan tumbuhnya jerawat.

10. PENGGUNAAN PENJAGAAN WAJAH YANG BETUL.

Berikut merupakan rangkaian penjagaan wajah yang sangat efektif untuk memastikan kulit sentiasa tampil berseri.

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607