Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Masalah alergik seringkali terjadi apabila imuniti badan kita lemah. Alergi ialah reaksi badan terhadap pendedahan kepada benda asing yang tertentu. Reaksi alergi ini hanya berlaku setelah sistem imuniti badan mengalami pensensitifan akibat pendedahan terhadap sesuatu benda asing.

Apa yang Che Yan nak kongsikan hari ini adalah berkaitan bagaimana untuk mengelakkan berlakunya alergik terhadap seseorang individu. Hakikatnya pencegahan dari berlakunya alergik boleh dilakukan sejak bayi dalam kandungan. Justeru, tips yang bakal dikongsikan ialah sangat penting kepada ibu yang sedang mengandung untuk mengelakkan bayi yang dilahirkan mempunyai masalah alergik.

Berikut merupakan beberapa tips yang sangat bermanfaat kepada ibu-ibu mengandung :

1. ELAKKAN MEROKOK DAN TERDEDAH DENGAN ASAP ROKOK.

Ibu yang menjadi perokok semasa mengandung memberi risiko kepada bayi untuk mendapat masalah alergik kulit di usia lingkungan 18 bulan. Manakala pendedahan terhadap asap rokok pula akan meningkatkan risiko kepada ibu dan bayi untuk mendapatkan alergik.

2. MAKAN KEKACANG JIKA IBU TIDAK ALERGIK TERHADAP KEKACANG.

Wanita hamil yang tidak mengalami alergik terhadap kekacang boleh mengambil kekacang. Pengambilan kekacang akan oleh ibu akan mengurangkan risiko alergik bayi yang dikandung terhadap kekacang. Fakta ini berdasarkan kajian oleh JAMA Pediatrics.

3. CUBA UNTUK BERSALIN SECARA NORMAL SEKIRANYA TIADA MASALAH PERUBATAN.

Bayi yang lahir melalui kaedah pembedahan C-section mempunyai 5 kali potensi untuk mendapat alergik berbanding yang lahir secara normal. Bayi yang lahir secara pembedahan kekurangan Bacteroidetes (salah satu kumpulan besar dalam bakteria usus).Bacteroidetes sangat penting untuk buat pertama kaliny imun sistem berinteraksi dengan sebarang pencetus alergik.

4. SUSU IBU

Susu ibu mengandungi manfaat terhadap sistem imun bayi. Sebaiknya bayi disusukan dengan susu ibu sekurang-kurangnya 4-6 bulan pertama.

5. PASTIKAN BERAT ANAK IDEAL

Bayi yang montel semenangnya menjadi tumpuan. Namun berst badan berlebihan mengundang risiko alergik berbanding anak-anak yang mempunyai berat normal. Lebihan berat badan akan mendedahkan mereka kepada masalah asthma dan obesiti.

6. PERKENALKAN MAKANAN YANG BERPOTENSI MENCETUSKAN ALEGIK DI USIA 4-6 BULAN.

Pengenalan kepada makanan yang berpotensi untuk mencetus masalah alergik pada usia tersebut akan mengurangkan risiko alergik makanan kepada anak-anak.

7. ELAKKAN ANTIBIOTIK

Elakkan memberi antibiotik kepada anak-anak yang berusia 2 tahun ke bawah kerana terdapat hubungan secara langsung antara anak-anak yang mengambil antibiotik di usia 2 tahun ke bawah dengan risiko mendapat asthma pada usia 7 tahun ke atas.

Jangan lupa untuk mendapatkan suplemen terbaik sebelum semasa dan selepas hamil agar ibu sentiasa cergas dalam menguruskan anak.

The best suplemen untuk ibu yang sedang hamil, dalam pantang dan ialah dari rangkaian produk shaklee. Untuk sebarang pertanya boleh terus berhubung dengan Che yan.

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607