Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Mana satu. Protien dari sumber haiwan atau dari sumber tumbuhan. Kenapa protien dari tumbuhan dikatakan lebih baik dari protien dari sumber haiwan. Sememangnya pengambillan makanan bersumberkan haiwan diambil untuk memenuhi keperluan protien badan. Tedapat kajian yang menunjukkan pengambilan makanan dari sumber haiwan akan meningkatkan risiko kanser, penyakit kardiovaskular, diabetis dan pelbagai lagi.

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa sumber protien dari tumbuhan dapat mengelakkan kanser dari lebih buruk manakala protien dari sumber haiwan akan memburukkan lagi keadaan. Pengambilan berlebihan sumber makanan dari haiwan sering dikaitkan dengan kanser payudara, kanser prostat, kanser pankreas dan kanser usus.

Protien dari sumber haiwan adalah sukar dihadam. Pengambilan yang berlebihan akan meningkatkan jumlah protien yang terkumpul dalam badan. Keadaan ini akan menjadi penggalak kepada berlakunya alergik. Pengambilan protien haiwan yang tinggi juga akan menyebabkan badan kita kehilangan kalsium melalui urin. Kekurangan kalsium akan menyebabkan risiko osteoporosis.

Berdasarkan The American Journal of Public Healthy, kajian selama 12 ahun yang melibatkan 70000 individu menunjukkan bahawa, perempuan yang minum susu dua gelas atau lebih sehari akan berhadapan dengan risiko keretakan tulang bahagian peha dan lengan berbanding dengan mereka yang mengambil segelas atau kurang susu seminggu. Kajian juga menunjukkan bahawa dengan kurangnya pengambilan makanan dari sumber haiwan maka, kadar masalah osteoporosis juga akan menurun.

Memang tidak dinafikan makan yang bersumberkan haiwan mempunyai sumber protien yang tinggi tetapi ianya juga memberi kesan sampingan kepada badan manusia berbanding pengambilan protien dari sumber tumbuhan.

Kebanyakan sel dalam badan memerlukan protien untuk tumbuh sihat tetapi protien yang mudah didapati ialah dari sumber haiwan. Jadi bagaimana kita nak tampung keperluan protien badan. Jawapannya mudah. Kita perlu ambil makanan tambahan yang mempunyai unsur protien dari sumber tumbuhan. Mana nak dapat? Jawapannya ialah dari ESP shaklee.

Jom tengok ap kelebihan ESP shaklee

🌸Memudarkan parut jerawat
🌸Mengawal pertumbuhan jerawat
🌸Kulit menjadi lebih tegang dan sihat
🌸Banyakkan susu ibu.Susu menjadi lebih pekat dan anak mudah kenyang
🌸Menguatkan akar rambut
🌸Mengurangkan keguguran rambut
🌸Mengekalkan tenaga untuk jangka masa panjang
🌸Menghalang penyakit kencing manjs
🌸Menguatkan daya ingatan
🌸Melindungi dan menjaga rahim
🌸Kulit menjadi lebih anjal dan gebu
🌸Mengahalang sel kanser dari merosakkan arterand 🌸Mengandungi PROTEIN lengkap
🌸Sangat mengenyangkan

Apa bestnya ESP ni? 👇🏻

🐝 Untuk breastfeeding mom – Milkbooster,Memekatkan susu ibu,bila mana susu ibu pekat bayi pun akan rasa lebih kenyang

🐝 Untuk beauty skin – Kulit akan jadi berseri-seri dan awet muda serta membaik pulih sel-sel dan tisu rosak

🐝 Untuk wanita hamil – Mengurangkan rasa ketih,menjadikan kulit bayi gebus dan membantu perkembangan bayi

🐝 Busy woman – Membekal tenaga sepanjang hari,meningkatkan sistem imun dan sumber protein yg lengkap untuk badan

🐝 Untuk yang nak kurus – Kandungan protein yang tinggi memberikan rasa kenyang dan membina itit dan mengelakkan badan menggeleber akibat kehilangan lemak

🐝 Untuk yang nak hamil – Menguatkan rahim dan membentuk sel ovum yang sihat dan sempurna bagi meningkatkan peluang persenyawaan

Banyakkan khasiat dalam setong ESP ni? satu keluarga boleh minum . Untuk yang berminat nak dapatkan ESP ni boleh terus hubungi Che Yan.

Kalau nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti u boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Klau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, u nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh che Yan  oderkan pun okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com
omelancheyan.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607