Call Us Today 013-9117607 yanti25us@gmail.com

Assalamualaikum. Cuti Deepavali ni pergi mana tu? Seronokkan bercuti di musim perayaan ni. Tapi dalam dok bercuti di musim perayaan ni, beringat-ingat sikit dengan segala macam makanan tu. Takut tak sedar penimbang kat rumah tu keliru pulak nanti.

Okey, hari ni Che Yan nak kongsi berkaitan 3 jenis teh yang mampu memberi manfaat kepada kesihatan tubuh badan kita iaitu teh hijau, teh putih dan teh merah.

KEBAIKAN TEH HIJAU

1. Teh hijau merupakan antioksidan yang amat bagus kerana kandungan polifenol di dalamnya.

2. Nutrien yang terdapat di dalam teh hijau melindungi sel dan molekul dari kerosakan. Jadi, anda dilindungi daripada penyakit dan tanda-tanda penuaan seperti kedutan pada kulit wajah anda juga berkurang atau hilang.

3. Teh hijau mengandungi kafein yang bertindak sebagai perangsang. Tapi kandungannya tidaklah sebanyak yang ditemui di dalam kopi tapi cukup untuk memberi rangsangan seperti memperbaiki mood, jangka masa tindak balas dan memori.

4. Selain kafein, teh hijau juga mengandungi asid amino L-theanine yang menyumbang kepada rasa tenang. Memang cukup baik bagi mereka yang mengalami tekanan.

5. Kombinasi kafein dan l-theanine membantu dalam memperbaiki fungsi otak

6. Meminum teh hijau memberikan tenaga yang stabil dan lebih produktif berbanding apabila meminum kopi.

7.Kajian menunjukkan bahawa teh hijau membakar lemak serta meningkatkan kadar penggunaan tenaga.Peningkatan kadar metabolisme selepas meminum teh hijau adalah bergantung kepada individu.

8.Perkembangan sel yang tidak terkawal adalah punca seseorang diserang penyakit kanser. Kerosakan oksidatif menyumbang kepada perkembangan kanser. Di sinilah teh hijau yang bertindak sebagai aktioksidan menjalankan fungsinya melindungi anda daripada risiko diserang kanser.

KEBAIKAN TEH PUTIH

1. Teh putih kaya dengan polifenol yang merupakan antioksidan dalam membantu melindungi sel dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Teh putih mampu menurunkan risiko masalah pembentukan sel tidak normal seperti kanser. Selain itu, teh putih juga bantu elak berkembangnya penyakit Parkinson dan Alzheimer.

2. Menurunkan risiko osteoporosis
Osteoporosis ialah masalah berkaitan kepadatan tulang yang semakin berkurang. Kepadatan tulang akan semakin berkurang akibat daripada keradangan yang berlaku.

3.Teh putih mengandungi polifenol yang sangat baik untuk kesehatan jantung. Polifenol mampu mencegah kolesterol jahat (LDL) teroksida yang meningkatkan risiko penyakit jantung.

4. Mencegah penuaan awal
Kandungan antioksidan yang kaya di dalamnya mampu melindungi tubuh dari penuaan awal dan membantu kulit kekal awet muda.

5. Menurunkan risiko resistensi insulin. Insulin merupakan hormon yang berfungsi untuk menyerap glukosa dari darah untuk digunakan sebagai tenaga. Namun, orang yang ada masalah ini insulinnya tak boleh nak respon dengan baik terhadap glukosa, so akan tingkatkan potensi masalah bacaan gula yang tinggi dalam badan.

6. Menurunkan berat badan.
Teh putih mampu merangsang proses pemecahan lemak dan ekstrak teh ini mencegah pembentukan sel-sel lemak baru.

KEBAIKAN TEH MERAH

1. Menurunkan risiko penyakit jantung kerana kandungan polyphenol dalam teh merah menjadi benteng ampuh daripada LDL a.k.a lemak jahat

2. Mengatasi Masalah Jerawat
Kandungan polyphenol pada red tea yang cukup tinggi rupanya menjadikan teh satu ini sangat ampuh dalam mengatasi masalah jerawat. Hal ini disebabkan oleh adanya zat anti peradangan pada polyphenols yang ampuh meredakan jerawat meradang dalam waktu singkat.

3. Mencegah penuaan awal kerana teh merah mengandungi antioksidan yang cukup tinggi. Sebagaimana yang telah diketahui, antioksidan merupakan bahan aktif yang ampuh untuk mencegah proses penuaan sel-sel kulit sekaligus melindungi kulit dari radikal bebas.

4. Menjadikan kulit tetap bersih
Tidak hanya mengandung antioksidan, teh merah  juga dilengkapi dengan kandungan AHA. AHA sendiri merupakan singkatan dari Alpha-Hydroxy Acid yang berperan dalam memudarkan noda hitam di wajah.

Setelah mengetahui kebaikan ketiga-tiga teh, mana satu pilihan hati anda?

Kenapa mesti pilih kalau kita boleh dapatkan semua khasiat teh-teh tersebut dalam satu cawan.

Memperkenalkan CINCH TEA MIX yang diadun dengan teh hijau, teh putih dan teh merah untuk anda mendapat kepuasan dan manfaat maksimum dalam setiap cawan teh. Dalam satu kotak ni ada 28 stick tau.

Berikut merupakan khasiat dalam setiap hidangan.

Dah tau khasiatnya jom dapatkannya.

Kalau anda nak jimat sambil guna produk semulajadi dan berkualiti anda boleh join ahli shaklee. Ala tak sampai rm100 pun. Kalau nak keahlian percuma pun bulih coz ada caranya.

Banyak manfaat jadi ahli. Bukan setakat dapat harga ahli, anda nak berbiz pun bulih. Tapi tak wajib buat biz pun bila dah jadi ahli. Dapat nikmati harga ahli. Bulih akses web dengan id sendiri. Bulih klik-klik secara online jugak untuk dapatkan produk Shaklee. Tapi kalau nak suruh Che Yan oderkan untuk anda pun Che Yan okey je.

Owh sebelum terlupa. Opcozz konsultasi dari Che Yan bersama dengan segala HACKS dalam penggunaan produk Shaklee.

Tak tau macam mana nak jadi ahli?

Bleh rojer Che Yan di :

Blog :

vitaminDhatiku.blogspot.com

FB :

Shahizan Rahimi

FB page kawasan :

Pengedar Shaklee Jerantut 013-9117607

FB page semalaysia :

vitaminDhatiku

Whatapp :

www.wasap.my/6013-9117607